5 priežastys, kodėl verta valgyti žuvį

Žuvis yra vienas iš skaniausių ir sveikiausių maisto produktų, kuris savyje turėdamas daug naudingų medžiagų teikia daugybę naudos sveikatai. Žuvyje yra gausu baltymų vitaminų ir mineralų, o apie tai, kad žuvis išskirtinai yra laikoma nesočiųjų riebalų, omega-3 šaltiniu, tikriausiai esame girdėję visi.

 

Daugybė žuvies paruošimo būdų rodo, kaip dažnai mes valgome ir kokia svarbi mums yra žuvis. Daugelyje pasaulio šalių viena kuri nors savaitės diena yra vadinama žuvies diena, per kurią pietums yra gaminamas žuvies patiekalas. Lietuvoje mes tokia diena vadiname ketvirtadį. Ar šią dieną žuvis yra jūsų valgiaraštyje? Jeigu atsakymas yra ne, tai toliau straipsnyje pateikiame penkias priežastis, kodėl turėtų atsirasti.

 

  1. Žuvis – mineralų šaltinis

 

Žuvyje gausu kalcio, fosforo, geležies, cinko, magnio ir kalio mineralinių medžiagų. Jeigu jūsų maisto racioną sudaro tradiciniai vakarietiškos virtuvės patiekalai, tuomet visų šių reikalingų mineralinių medžiagų iš jų pasisavinti tiesiog neįmanoma. Tačiau tai lengvai galima pakeisti į valgiaraštį įtraukus iš žuvies pagamintus patiekalus. Juos valgant galite būti tikri, kad nebereikės papildomai gerti mineralais prisotintų papildų tam, kad savo organizmą aprūpintumėte mineralinėmis medžiagomis.

 

  1. Žuvis – jodo šaltinis

 

Natūraliai jodu apsirūpinti galima tik valgant jūros gėrybes. Suaugusio žmogaus organizme, skydliaukėje yra apie 30 miligramų jodo. Skydliaukė yra atsakinga už hormonų gamyba. Jeigu organizme yra jodo trūkumas, sutrinka skydliaukės veikla. Maisto produktuose jodo nėra daug. Daugiausia jo yra jūros žuvyje ir valgomuose jūros augaluose.

 

  1. Žuvis – omega-3 šaltinis

 

Kad jūsų organizmas tinkamai funkcionuotų, jam yra reikalingos omega-3 riebalų rūgštys. Žuvis yra omega-3 gerųjų riebalų šaltinis. Per savaitę suvalgius bent dvi porcijas lašišos, skumbrės ar sardinės galima palaikyti optimalų omega-3 riebalų rūgščių balansą. Omega-3 rūgštys užtikrina optimalią kraujo apytaką, saugo nuo širdies ligų, gerina imunitetą, įeina į ląstelių membranos sudėtį, pasižymi antioksidaciniu poveikiu.

 

  1. Gerina miego kokybę

 

Valgydami žuvį galite lengvai pagerinti miego kokybę. JAV mokslininkų atliktas 6 mėnesių trukmės tyrimas parodė, kad vidutinio amžiaus vyrai, kurie tris kartus per savaitę valgė lašišą, pagerino savo miego kokybę. Tai siejama su riebioje žuvyje esančiu dideliu kiekiu vitamino D. Šiaurinėse klimato juostose gyvenantiems žmonėms natūraliai iš tiesioginių saulės spindulių apsirūpinti vitaminu D ne visada pavyksta, bet šiuo vitaminu lengvai apsirūpinti galima valgant žuvį. Vitaminas D be miego gerinimo taip pat yra svarbus ir dėl sveikos kaulų struktūros bei jis padeda palaikyti stiprią imuninę sistemą.

 

  1. Užtikriną smegenų veiklą

 

Žuvies įtraukimas į savo valgiaraštį padeda išvengti neuronų veiklos sutrikimų, kurie atsiranda palaipsniui senstant organizmui. Žuvyje esančios maistinės medžiagos taip pat padeda apsisaugoti nuo įvairių neuroninių ligų, pavyzdžiui, Alzheimerio ligos.

 

Kokią žuvį rinktis

 

Kaip ir visus maisto produktus žuvį skaniausia ir sveikiausia yra valgyti šviežią bei pačių paruoštą namų virtuvėje. Jeigu yra galimybė parduotuvėje pirkite neužšaldytą, bet atvėsintą šviežią žuvį. Pavyzdžiui, parduotuvė „Norfa“ pasižymi išskirtinai gausiu šviežios žuvies asortimentu. Parduotuvėje dažnai žuviai yra taikomos norfa akcijos, kurių metu žuvį galimą įsigyti pigiau.

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *